środa, 10 kwietnia 2013

Kiedy kobieta zostaje mama

Zachodzace zmiany w sferze psychicznej i fizycznej kobiety zanim zostanie mama pozwala jej widziec swiat calkowicie inaczej. Czasami lepiej, czasami tez gorzej.
Zyjemy wtedy jakby na innej planecie, gdzie wiekszosc naszych mysli skupia sie na jeszcze nienarodzonym dziecku. Juz wtedy uczymy sie myslec o sobie jako "my" i probujemy przygotowac sie na utrate w pewnym stopniu swojej niezaleznosci.
Ale bycie mama nie ogranicza sie tylko do 9 miesiecy ciazy i porodu.
Wlasciwie to po nim zaczyna sie inne zycie, czy lepsze to juz kazda z nas musi sobie odpowiedziec.
Na pewno na poczatku bardziej stresujace, moze nawet troche wyczerpujace jednak napewno niezapomniane.
Osobiscie bycie mama daje mi mega wielka satysfakcje. Czuje sie w pewien sposob spelniona, a fakt ze kazdego dnia moge patrzec jak rosnie moje dziecko jest dla mnie zaszczytem.
Stajac sie mama poczulam rowniez, ze osiagnelam inny status kobiety, kobiety- matki, z kazdym dniem bardziej odpowiedzialnej, cierpliwszej i wyrozumialszej, odbieranej troche inaczej przez spoleczenstwo niz wczesniej- powazniej i chyba z troche wiekszym szacunkiem.
Przestalam patrzec na zycie przez pryzmat mnie samej, a mozliwosc decydowania o tym jak bedzie wygladal moj samolubny dzien ustapil miejsca potrzebie wziecia pod uwage nowego czlonka rodziny, ktorym jest nasze dziecko.
Nie wiem skad te wielkie poklady milosci, ale codziennie kocham mojego Synka coraz mocniej.  Kocham kogos, kto niespelna 2 lata temu byl dla mnie calkowicie obcy, jednak juz wtedy bylabym sklonna oddac za Niego zycie.
I to w tym macierzynstwie wlasnie jest piekne...

A czym dla Was jest bycie mama? Spelnieniem, obowiazkiem, a moze jeszcze czyms innym?


W sobote przyszedl na swiat kolejny taki Wielki Maly Czlowiek.
Cioci i wujkowi jeszcze raz GRATULUJEMY, a cudownego Szkraba witamy na swiecie!
Mikus z honorem oddaje kuzynowi miejsce najmlodszego w rodzinie.
Przed Wami cudowne chwile. Czerpcie z kazdego dnia ile wlezie, bo czas jest nieublagany i pedzi jak szalony! 

29 komentarzy:

  1. Pieknie napisane :)
    Dla mnie bycie mama to cos najcudowniejszego na swiecie, nie wyobrazam sobie teraz zycia bez moich dwoch lobuzow... Sa lepsze i gorsze dni wiadomo...ale z nimi :)
    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie, zawsze z nimi!
      Dobrze, ze te gorsze dni szybko ida w zapomnienie :)
      Buziaki!

      Usuń
  2. Bycie mamą jest cudowne ... Są oczywiście gorsze chwile, ale dzieci to dla mnie NUMER 1 i głośno o tym mówię ! Gdy ma się już dziecko ... ciężko wyobrazić sobie życie bez niego ...
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorsze chwile zdarzaja sie kazdemu. Musialybysmy byc robotami zeby usmiechac sie i cierpliwie reagowac przez caly czas :)
      Cala magia macierzynstwa polega na tym, ze tych piekniejszych momentow jest duuuuuzo wiecej!
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. niekiedy mam dość, chciałabym wszystko rzucić i uciec.
    nie potrafiłabym jednak zostawić dziecka.
    dziecko to sens życia.
    sedno istnienia.
    przecież my tez jesteśmy dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba kazda z nas ma takie dni... ja rowniez.
      Na szczescie niedlugo juz na stale zawita do nas wiosna i doda mega energii :)

      Usuń
  4. dla mnie to ciagle teoria, dopiero okaże się jak to jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, ze Ci sie spodoba :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Niewiatpliwe to najwiekszy cud, ktorego mozemy doswiadczac :)

      Usuń
  6. Dla mnie bycie mamą to spełnienie marzeń i największa magia świata :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja sama siebie zaczęłam bardziej szanować i lubić od kiedy zostałam Mamą.
    Stałam się po prostu lepszym człowiekiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez sie bardzo zmienilam odkad zostalam mama, mam tylko nadzieje, ze na lepsze :)
      Ja pozbylam sie tez kompleksow ;) Nie wszystkich, ale wielu.

      Usuń
  8. dla mnie macierzynstwo to nauka cierpliwosci, praca nad soba, ogromna odpowiedzialnosc a jeszcze wieksze szczescie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, okazji do cwiczen cierpliwosci to mamy duzo :)
      Macierzynstwo tez pozwala nam spojrzec na siebie bardziej krytycznie i stwarza okazje by sie poprawic :)

      Usuń
  9. Chyba tak jak mój syn to nikt mnie nie inspirował.Teraz nie ma rzeczy nie możliwych, są tylko takie które potrzebują czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie Mikus tez inspiruje :)
      Chce mi sie kazdego dnia cos zrobic fajnego... chyba stalam sie bardziej kreatywna, bo od czasow studiow to jakos spoczelam na laurach ;)

      Usuń
    2. Jak bym o sobie słyszała
      Ps zapraszam na candy

      Usuń
  10. ale pięknie to napisałaś !
    czuję się spełniona w roli mamy, cieszę się każdym dniem z Arianną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My tez czerpiemy przyjemnosc z kazdego dnia ile wlezie :)
      Dzieci za szybko rosna, wiec dobrze jest sie cieszyc kazdym dniem.

      Usuń
  11. ...to najlepsza rola w jakiej obsadziło mnie życie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie rowniez i ta rola bardzo mi sie podoba!

      Usuń
  12. zgadzam się z Tobą...to wspaniałe uczucie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham być mamą, mimo to, że moje brzdące doprowadzają mnie nieraz do szału. Ale są moje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka ich rola :) Gdyby od czasu do czasu nie doprowadzaly nas do szalu nie potrafilybysmy chyba docenic jakie mamy skarby w domu :)

      Usuń

DZIEKUJE ZA KOMENTARZ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...