czwartek, 25 października 2012

Kreatywnie o dyni

Opetalo mnie dyniowe szalenstwo!
Wczoraj zakupilam to cudne pomaranczowe warzywo i wieczorem wypatroszylam.
Wycielam co nieco i wyszlo to cos:




A z wnetrznosci ugotowalam dzisiaj zupe! 
ZUPA/KREM Z DYNI 
  • dynia; okolo 500-750 gram
  • 3 ziemniaki
  • 1 cebula
  • zabek czosnku
  • 1,5 litra warzywnego wywaru
  • 1 lyzkeczka curry
  • 1 lyzka cukru (moga byc rodzynki w zastepstwie)
  • sol
  • pieprz
  • smietana
  • kilka lyzek oleju lub masla
  • swieza kolendra
Cebule pokroic w kostke i podsmazyc na zloto na patelni razem z drobno posiekanym czosnkiem.
W tym samym czasie przygotowac wywar (ja zrobilam z 1,5 wody + 3 koski rosolowe). Zrumieniona cebule z czosnkiem dodac do rosolku. Nastepnie dynie i ziemniaki pokroic w kostke i delikatnie podsmazyc. Dodac przyprawe curry i jeszcze chwile potrzymac na patelni. Dodac do wywaru.
Wszystko wymieszac i gotowac do momentu az warzywa zmiekna. Doprawic i zmiksowac.
Przyozdobic na talerzu kolendra.


Aby zlagodzic troche pikantnosc curry, do obiadku Synka dodalam kuskus.
Mikolaj oblizywal sie, ze az milo!
Palce lizac!

Teraz mysle o zakupie nastepnej dyni :)

55 komentarzy:

  1. my wykrajamy w środe! ale zakupic juz rezczywiscie powinnam teraz, zanim te najwieksze zwieją ze sklepu. W tamtym roku tez takie cuda mi wyszły, super było:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wykrajalam dynie pierwszy raz w zyciu!
      Wczesniej jakos nie mialam okazji, ale teraz jest Mikolaj i podejscie do Halloween sie troche zmienilo :)

      Usuń
    2. W ogóle w tamtym roku wyrzuciłam zawartość dyni... uważałam, że jest mi kompletnie zbędna choc wiem o gotowaniu dań z dyni, w tym roku robię nie tylko zupkę z niej ale i zamrożę chyba tyci w lodówce dla Zosi na papki warzywne;)

      Usuń
    3. Dobry pomysl z tym zamrazaniem!

      Usuń
  2. Rewelacyjna!
    A zupkę krem chętnie zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupka pyszna i warta polecenia.
      bardzo prosta i szybka! Trzeba tylko uwazac z curry, zeby zbyt ostra nie wyszla :)

      Usuń
  3. Ale okaz, pięknie to zrobiłaś! Zupy nigdy nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki! Jak na pierwszy raz wyszlo dosc fajnie :)
      Zupke naprawde polecam!

      Usuń
  4. O rany ale czadowa dynia , chyba musze leciec po kolejna i skopiowac ta twoja ! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha dzieki! Kopiuj do woli!
      To wykrajanie bardzo mi sie spodobalo, takze tez chyba sprawie sobie sztuke numer 2 :)

      Usuń
  5. ja pokochałam te dyniowe szaleństwo !!!! super!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Zachwyt zdolnej Zezulli z lekka mnie oniesmiela!!! :)

      Usuń
  7. Dyniowe arcydzieło!!! I te zęby:)

    Polecam dynię pieczoną - mniaaaammm:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie probowalam pieczonej dyni, ale przy najblizszej okazji sprobuje :) Dzieki :)

      Usuń
  8. no rewelacja :D ja to bym chyba nawet oka nie wyskrobała :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, ze byc wyskrobala!
      W rzeczywistosci to skrobanie jest duzo latwiejsze niz sie wydaje :)

      Usuń
  9. Piękna dynia, a i zupka przepyszna - robię z tego samego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamietam to ten przepis jest A. Kreglickiej :)
      Bardzo dobra zupka, na jesien idealna- nie odsc, ze rozgrzewa to jest naprawde pyszna :)

      Usuń
  10. O ja!!!! Jaka piekna dynia!!!
    My planujemy po weekendzie kupic dynie i wtedy na pewno wyprobuje Twoj przepis na zupe bo wyglada przepysznie!!!!!
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki :) Jak na dyniowy debiut nie jest zle :)
      Zupke rob rob, Olek pewnie podobnie jak Mikolaj bedzie sie zajadal :)

      Usuń
  11. Extra!! Żałuję, że u nas w Polsce Halloween nie jest tak hucznie obchodzone, dzieciaki mają niezłą frajdę! P.S. Tymo ma identyczną pidżamkę z Primarku przywiezioną przez Dziadków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wczesniej jakos Halloween ignorowalam... Teraz mamy powod zeby zrobic cos innego i specjalnego dla Mikolaja :)
      Pidzamki rewelacja, nosza sie super...zreszta jak kazdy primarkowy ciuszek :)

      Usuń
    2. tez tak uwazam:)) pizamki sa superowe z primarka :))

      Usuń
  12. Piękna dynia! Ja zupkę z dyni bardzo lubię ale reszta rodzinki niestety nie :|

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas w domu wczoraj sie zajadali, ale ogolnie dziwie sie , ze zupka nie ma calej masy fanow- bo powinna! :)

      Usuń
  13. kurcze ale masz talent! ja nie mogę!
    szczena mi opadła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany... dzieki za komplement!
      Az sie zawstydzilam :)

      Usuń
  14. Piekna:))) dziekuje za udzial w konkursie:))
    Majce zupa z dyni tez smakowała...mniam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanse male, bo widzialam jakie cudenka startuja u Ciebie w konkursie, ale sprobowac zawsze warto! :)

      Usuń
  15. Rewelacyjna !!! Pod wrażeniem jestem ogromnym :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki Kochana!
      To byl moj pierwszy raz z dynia ;)

      Usuń
  16. Ale ładna dynia Ci wyszła. Przepis znam,korzystałam z niego ostatnio jak debiutowałam z zupą z dyni-wyszło pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. super :)
    też będziemy wycinać :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ale czadowa ta dynia
    piękna zdolniacha z Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jejciuś jakie dzieło!!! SUUUUUPERRRR, zazdroszczę talentu.

    OdpowiedzUsuń
  20. rety, ale piękna wyszła ci ta dynia, jestem pod wrażeniem :o

    OdpowiedzUsuń
  21. wow !!!!!!!!!!!!!! czaderska dynia !!! tez taką chce :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasza dynia juz prawie bezzebna :) Myslalam, ze przetrwa do Halloween, ale chyba czeka mnie zrobienie nastepnej i z przyjemnoscia sie tego ponownie podejme :)

      Usuń
  22. Odpowiedzi
    1. Dzieki! Wczoraj zaczelam moja druga w swoim zyciu... mialo byc bardziej artystycznie wyszla jednak z artystycznosci jedna wielka kupa!
      Brak sprzetu robi swoje... :)

      Usuń

DZIEKUJE ZA KOMENTARZ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...