sobota, 28 kwietnia 2012

Jarsko i smacznie, czyli obiadki dla niemowlaka

KUSKUS Z PAPRYKA I POMIDORAMI
  • 3 marchewki 
  • 2 plasterki pora (od 7 mz)
  • pol czerwonej papryki (od 10 mz)
  • 2 pomidory (od 10 mz)
  • pol cukini (od 6 mz)
  • kilka listkow swiezej bazylii (od 9 mz)
  • 2 plasterki zoltego sera
  • garsc kuskus (od 10 mz)
  • oliwa z oliwek lub troche masla

Przyznam szczerze, ze gdy pierwszy raz robilam to danie, smakowalo paskudnie i od razu wyladowalo w koszu. Za drugim razem, przepis troche zmodyfikowalam i Synek nie pogardzil obiadkiem, zjadl wszystko, wiec chyba smakowalo. Mi w kazdym badz razie bardzo.

Cukienie, pora i marchewke pociac w plasterki, papryke obrac ze skorki, wrzucic wszystko na pare, i gotowac tak jak tutaj.
Pomidory sparzyc, obrac ze skorki i pocwiartkowac. Kuskus zalac wrzaca woda. Zolty ser pokroic w male kawalki. Liscie bazylii posiekac drobno.
Warzywa z sitka zmiksowac, nastepnie do tego dodac ser, bazylie, kuskus, pomidory i maslo/oliwe z oliwek.
Wszystko wymieszac i gotowe.



MAKARON Z ZOLTYM SEREM I WARZYWAMI
  • 3 marchewki
  • 2 plasterki pora (kazdy po ok 1 cm)
  • kilka plasterkow korzenia pietruszki
  • troche selera
  • swiezy koper (od 10 mz)
  • kalafior (od 6 mz)
  • drobny makaron
  • 2 plasterki zoltego sera (niby od 12 mz)*
  • lyzka masla
Warzywa umyc, obrac, pokroic na kawalki i ugotowac na parze, jak tutaj. Po ugotowaniu rozgniesc widelcem lub zmiksowac (ja potraktowalam je widelcem).
Makaron ugotowac, gdy bedzie juz gotowy dodac maslo i drobno pokrojony zolty ser, aby mogl sie rozpuscic.
Wszystko razem wymieszac i nic tylko serwowac! Moj Mlodziak uwielbia kalafior, wiec o Jego milosci do tego dania moglabym pisac i pisac....

* Informacje w nawiasach, o tym, kiedy mozna wprowadzac kolejne produkty spozywcze do diety dziecka znalazlam na www.osesek.pl. Jak widac, my do konca tabelkowi nie jestesmy.

6 komentarzy:

  1. my tez tabelek sie nie trzymamy, smakolyki ugotujemy i podzielimy sie wrazeniami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zycze smacznego dla Majusi i czekam na sprawozdanie :)

      Usuń
  2. nawet nie pomyślałam, żeby trzymać się tabelek.
    jestem teraz w domu z córką i intuicyjnie dobieram jej warzywa do zupek.
    wiadomo, że grochówki czy kapuśniaku nie ugotuję, ale chcę aby przyzwyczajała się do różnych smaków.
    oba przepisy wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wypróbujemy wkrótce, gdyż oba przepisy wydają się być super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bede kiedys do tych przepisów wracać mam nadzieję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. kuskus pychotka moja mała uwielbia

    OdpowiedzUsuń

DZIEKUJE ZA KOMENTARZ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...