poniedziałek, 30 lipca 2012

Na poczatku bylo Baby, pozniej byl Mikolaj


Pierwotnie chcielismy nazwac Syna po staropolsku …
Pozniej bylo Grand Theft Auto.
Podczas gdy rodzice zastanawiali sie nad imieniem dla swojego pierworodnego, glowny bohater zwinnymi rekoma kradl auta w zatloczonym New York’u. Posiadal tez rownie zwinne nogi, ktore niosly Go przed siebie, gdy uciekal przed policja. Mial na imie Niko- podobalo nam sie.
Nastepnie byl Axel. Tak tak, od Axel’a Rose, ktorego charakterystyczny glos i rudy wlos na glowie zapisal sie w pamieci milionow fanow Guns’n’ Roses.
Byla tez mysl, by Syna nazwac imieniem Taty, coby w domu byl i Senior, i Junior.
Byl i Aleksannder, i Fabian, i Bruno, i Nikodem, i wiele innych.

Przed narodzinami Mikolaja kalendarz przegladalam kilkakrotnie, za kazdym razem wypisujac te same imiona.
Nie moglismy zdecydowac sie na to jedno, jedyne, ktorym nazwiemy nasze dziecko.
Zawsze mi sie podobalo imie Gracjan i Cyryl. Zarzekalam sie za mlodu, ze tak nazwie Synka, ale jak przyszlo co to czego, to jakos nie moglam wyobrazic sobie wolania do dziecka: “Cyrylku, chodz do mamusi”.
Nawet bedac na porodowce nie mielismy wybranego imienia!

W efekcie Mikolaj urodzil sie jako Baby. 
W urzedzie rejestrowalismy Go, gdy mial ponad 4 tygodnie. I wstyd sie przyznac, ale nawet wtedy, siedziac w samochodzie przed budynkiem nie bylismy na 100% zdecydowani!!!
Wybor imienia dla dziecka to jedno z najbardziej odpowiedzialnych rodzicielskich praw.
Nowoczesne, tradycyjne czy kreatywne?
To pytanie chyba zadaje sobie kazdy przyszly rodzic… Dla nas osobiscie nie byl to latwy wybor.
Czlowiek wtedy mysli o tym, by w przyszlosci dziecko nie bylo wytykane paluszkami przez rowiesnikow i imie nie mialo dziwnych skojarzen.
Chcelismy by imie, ktorym postanowimy nazwac Synka bylo zrozumiale i dosc latwe do wymowienia przez wiekszosc narodowosci.
I mimo, ze juz wtedy Synka nazywalismy Mikolajem, to pod urzedem caly czas wahalismy sie miedzy: Mikolajem, Nikolasem i tatowym imieniem.

Padlo na Mikolaja. Dlaczego?
Bo to od Niko- Nikolas’a. I choc Nikolasow troche jest w Poslce, to polskim odpowiednikiem tego imienia jest wlasnie Mikolaj. No i zdrobnienie jakze mile, bo Miko, Mikus, czy Mikusia.
Teraz, nie wyobrazam sobie gdyby Synek nazywal sie inaczej!
Nie zaluje wyboru i mam nadzieje, ze Jemu w przyszlosci tez bedzie sie podobalo.
Na drugie imie otrzymal imie taty.

29 komentarzy:

  1. Mikołaj to bardzo ładne imię! Ja przy Kubie też miałam problem i na okrągło wertowałam "księgę imion",a kiedy drugi raz okazało się,że jestem w ciąży to od razu wiedziałam,że będzie Oliwka ,bo jadłam mnóstwo zielonych oliwek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha niezle! Oliwka po prostu chciala byc Oliwka i dawala Ci znac :)
      Mysle, ze z wyborem imienia dla drugiego dzieciatka jest duzo latwiej, choc moze sie myle. Pozyjemy, zobaczymy ;)

      Usuń
  2. Aga to z oliwkami fajnie wymyśliliście ;)
    Mikuś to brzmi dumnie ;)
    Ja też miałam problem z imieniem dla Pyzy. Chciałam coś polskiego ale i coś żeby tata mógł łatwo wymówić :) Dlatego padło na imie po polskiej babci ale w formie anglojęzycznej .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki :)
      Stad tez nasz problem z wyborem imienia, chcielismy aby latwo sie wymawialo gdziekolwiek bedziemy mieszkac.
      Zofia to piekne imie.

      Usuń
  3. Mój będzie miał Mateusz, po moim bracie, jeśli córka to Natalka, ale to do obgadania z M :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moj brat tez ma na imie Mateusz! My dla dziewczynki tez juz mamy wymyslone, po prababce J.

      Usuń
  4. zgadzam się, że wybór imienia dla dziecka to odpowiedzialna i ważna kwestia. trzeba wiele czynników wziąć pod uwagę.
    Mikołaj to bardzo ładne imię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje!
      Odpowiedzialna, wazna i jakze wyczerpujaca ;)

      Usuń
  5. Mi się Mikołaj bardzo podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mikołaj jest pięknym imieniem:)z wszystkich wypisanych mnie się właśnie najbardziej Mikołaj podoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez uwazam, ze wybralismy najlepsza opcje ;)

      Usuń
  7. Oj my też mieliśmy ogromny problem z imieniem, nam z kolei prawie żadne się nie podobało. I długo szukaliśmy. Jakoś wszystkie mi nie pasowały do naszego malucha.
    Bardzo podoba mi się zdrobnienie Mikuś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki, tak najczesciej jest nazywany w domu.
      My na poczatku bylismy zdecydowani na Nikolasa, ale tez jakos nie pasowalo do Synka ;)

      Usuń
  8. Tak, Mikołaj to najpiękniejsze imię na świecie:)) Ja imię dla syna i córki miałam już ustalone w podstawówce! Na szczęście mojemu Męzowi też się bardzo podobało:)) Całusy dla Mikusia od Mikusia:***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez mialam :) Zawsze mi sie podobalo imie Gabriela, Gracjan I Cyryl, ale jakos nie pasowaly mi moje chlopiece typy do Mikusia.
      Dla dziewczynki mamy juz wybrane- Nadzieja, po prababce J.
      Buziuchna dla Was!

      Usuń
  9. Ładne imię:)
    My mieliśmy imię dla Synka jeszcze długo przed narodzinami, a nawet planowaniem :) Na drugie ma po swoim tatusiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mlodziak drugie imie tez ma po Tacie.
      Moze w przyszlosci bedzie chcial kontynuowac ta tradycje i nada swojemu dziecku na drugie imie Mikolaj :)

      Usuń
  10. Coś nas łączy;P Też od zawsze chciałam, aby moja córeczka miała na imię Oliwia, ale jak się dowiedziałam, że noszę pod sercem dziewczynkę, to jakoś mi się ta Oliwia odwidziała. Później znów braliśmy te imię pod uwagę, ale za dużo tych Oliwek już jest...
    I codziennie mąż mnie ponaglał, żebym wybrała imię, bo on chce już MAleństwo zgłosić do USC.

    Jak byłam w pierwszej ciąży i byłam przekonana, że to będzie chłopczyk (niestety nie zdążyłam się dowiedzieć, poroniłam...) i wtedy dużo nie myślałam, też od razu mówiłam do niego Mikuś :))

    i to też chyba miało wpływ na wybór imienia dla córki, bałam się w ciąży o tym myśleć, żeby nie zapeszyć, żeby nie powtórzyć historii..

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Imie musi pasowac do dzieciatka :) Jak zobaczylam Mlodziutkiego pierwszy raz w szpitalu, od razu wygladal jak Mikolaj! ;)

      Przykro mi z powodu poronienia…
      Sciskam

      Usuń
  11. dobrze ze Mikolaj, mnie sie bardzo podoba i ma w pieknym dniu imieniny:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mikołaj to też mój wybór :) Bardzo ładne imię i przyjemnie się kojarzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, kojarzy sie bardzo przyjemnie.
      Pamietam, jak pierwszy raz przedstawilismy Go dzieciom mojej siostry. Mikolaj mial wtedy 3 miesiace.
      Siostrzeniec zapytal, ze jak taki maly Mikolaj daje rade rozniesc te wszystkie prezenty, ze przeciez On chodzic nie potrafi :)))

      Usuń
  13. ja się zarzekałam na Anne, stwierdziłam że jak nie Anna to jakieś imię z tym członem :) i wyszła Arianna, miała być Zuzanna ale za dużo Zuzek już na osiedlu biegało :D

    OdpowiedzUsuń
  14. ja w dzieciństwie miałam dwa ulubione imiona: Witold i Mieczysław :-) uwielbiałam zdrobnienia od nich: Wituś i Mieetek :-D
    hehe

    OdpowiedzUsuń
  15. Mikołaj bardzo fajne imię, mój Jasko tez na drugie ma po tacie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. My wybraliśmy dla synka imię Artur. Prawie 6 lat temu kiedy urodziła się nasza córa- nie było zbyt dużo Zuź-teraz jest plaga.

    OdpowiedzUsuń

DZIEKUJE ZA KOMENTARZ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...